2012-06-18 | 18:27:59

Gymnasium

Tänkte klargöra lite saker om mitt gymasieval, skrev ju ett inlägg om det innan men det stämmer inte alls med hur jag valde nu.

Jag tog i första hand Östra ekonomi/juridik. Jag hoppas jag kommer in, gick ändå ut med 290 poäng men man vet ju aldrig! Annars valde jag östra ekonomi/marknadsföring och sedan bromma sam. Tror jag kommer in på östra på något av valen, men annars blir det väl bromma. Vad det än blir är jag nöjd, hoppas bara att man hamnar i en skön klass. Åå känns så jobbigt att inte veta vilka man ska gå med osv. Men hoppas allt blir bra i slutändan iallfall.

Varför jag valde östra först vet jag faktiskt inte. Det verkade vara en bra, vanlig skola. Dessutom visste jag ingen annan skola jag hellre ville gå i, och det kändes onödigt att gå i typ bromma när jag hade så mycket bättre poäng än vad man behövde för att komma in där. Jag ville gå ekonomi eftersom so-ämnena inte är mina favoritämnen.. tyckte helt ekomoni passade mig bättre. Lite mer matte lite mindre so.

Där fick ni veta lite hur jag valde/ varför jag valde så. Så nu behöver ingen längre fråga om det. Puss!
2 Kommentarer
Ebba:

Om du menar östra real så kan du nog känna dig lugn! Min kompis sökte in där, (men ungefär samma poäng som du)samma linje och allt och hon kom in. Det va dock 2 år sen men ändå, tror inte det ändras så mycket. Riktigt starkt jobbat att få såna poäng btw! Själv hade jag typ.. 220..

2012-06-19 | 00:12:58
URL: http://bloondast.blogg.se/
Anonym:

Jag tror du lugnt kommer komma in! Men ville bara säga att du verkar vara en jättesnäll person. Tyckte först di verkade lite ytlig och precis dom alla andra, men så läste jag inlägget om natti och det var så fint! Det visar verkligen att du bryr dig om andra människor du inte ens känner!

Jag blir mobbad på min skola och har tom funderat på att ta självmord. Men ditt inlägg fick mig att helt tänka om, fet finns faktiskt personer som bryr sig. Jag skulle bli så himla glad om du bara kunde skicka ett litet mejl till mig. Du verkar bara va så underbar! Din blogg är bäst, läser fen varje dag!!

2012-06-19 | 13:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: